18 stycznia 2010
Organizm i środowisko - czynniki szkodliwe
Na te zajęcia potrzebowaliśmy:
- 9 słoiczków z nakrętkami (każdy)
- wodę wodociągową
- wodę destylowaną
- wodę powierzchniową
- mikroskop
oraz chemikalia, które otrzymaliśmy w paczce.
Początkiem zajęć były odpowiedzi na pytania, które mieliśmy poszukać w różnych źródłach informacji. A teraz zaczynamy doświadczenie.
Na samym początku rozlosowaliśmy numer doświadczenia, które miał wykonać każdy (Każdy eksperyment miał inne stężenie procentowe roztworu). A więc:
- stanowisko 1: 1%
- stanowisko 2: 5%
- stanowisko 3: 15%
- stanowisko 4: 20
Później oznakowaliśmy słoiczki z odpowiednią wodą i nawozem.
Następnie przygotowaliśmy potrzebne roztwory, które potem wlewaliśmy do nich.
Później chłopcy przygotowali mikroskop do obserwacji. Pobraliśmy kilka kropel
z roztworów, z których przygotowaliśmy preparaty. Każdy z nas zaobserwował pod
mikroskopem coś innego
.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz